Ο Σύλλογος Διδασκόντων αφού έλαβε υπόψη του:
Το υλικό για τις Δράσεις του Ενεργού Πολίτη στην ειδικά διαμορφωμένη ψηφιακή πλατφόρμα του ΙΕΠ (https://act.digitalschool.gov.gr) και τις ανάγκες των μαθητών/τριών:
Αποφάσισε
Α. Την εφαρμογή για το σχολικό έτος 2024-25 των παρακάτω δράσεων ενίσχυσης της ενεργού πολιτειότητας στο πλαίσιο του Προγράμματος Σπουδών «Δράσεις Ενεργού Πολίτη» ως εξής:
Τάξη Α΄
Θεματικό/α Πεδίο/α ΠΣ Δράσεις Ενεργού Πολίτη:
3, 4, 16, 17
3 Καλή Υγεία και Ευημερία
4 Ποιοτική Εκπαίδευση
16 Ειρήνη, Δικαιοσύνη και Ισχυροί Θεσμοί
17 Συνεργασία για τους Στόχους
Επίπεδο: Α΄ Δημοτικού
Τίτλος Δράσης: Τα δικαιώματά μας στην καθημερινότητα
Σύντομη περιγραφή
Οι μαθητές/τριες συζητούν σχετικά με τα δικαιώματα του παιδιού στην καθημερινή τους ζωή, αναστοχαζόμενοι/ες ποιες στιγμές της καθημερινότητας αντιστοιχούν σε ποια δικαιώματά τους.
Τάξη Β΄
Θεματικό Πεδίο: 4, 11, 15, 17
Τίτλος Δράσης
Φτιάχνουμε τον σχολικό κήπο – συμβάλλουμε στο πράσινο
Επίπεδο
Νηπιαγωγείο – Α ́- Β ́- Γ ́ Δημοτικού
Σύντομη περιγραφή της Δράσης
Οι μαθητές/τριες με αφορμή ένα παραμύθι, μια ιστορία, μια εικόνα ή ένα γεγονός που μπορεί να αφορά την καταστροφή της φύσης ή και αλλαγές στη φύση λόγω καιρού/εποχών, συζητούν για τη σημασία και τα οφέλη των φυτών και των δέντρων στη ζωή μας (π.χ. εμπλουτίζουν τον αέρα που αναπνέουμε, αποτελούν τροφή για ανθρώπους και ζώα, προσφέρουν δροσιά το καλοκαίρι και προστασία τον χειμώνα).
Τάξη Γ΄ Δημοτικού
Θεματικό Πεδίο 13: Δράση για το Κλίμα
Τίτλος Δράσης: Για το δάσος μαθαίνω, δρω και δημιουργώ
Σύντομη περιγραφή της Δράσης
Μέσα από το πεδίο αυτό οι μαθητές θα κατανοήσουν την έννοια της κλιματικής αλλαγής και τη χρησιμότητα του δάσους και πως αυτό και η ύπαρξη του κρίνεται αναγκαία για την αντιμετώπιση του φαινομένου. Μέσα από πληροφορίες, δράσεις, παιχνίδια και κατασκευές θα υποστηρίξουν και θα προτείνουν βιώσιμες πρακτικές έτσι ώστε να αντιμετωπιστεί αλλά ίσως και να περιοριστεί το φαινόμενο της κλιματικής αλλαγής.
Τάξη Δ΄
Θεματικό Πεδίο
4, 16, 17
Τίτλος: «Κυκλοφορώ με ασφάλεια στο διαδίκτυο».
Σύντομη περιγραφή της Δράσης:
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ασφαλούς Πλοήγησης, αλλά και τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων, οι μαθητές θα πραγματοποιήσουν δράσεις ευαισθητοποίησης και ενημέρωσης για τη σωστή χρήση του διαδικτύου. Σκοπός τους είναι να κατανοήσουν την έννοια του δημιουργικού διαδικτύου, που συνδέεται με την ασφάλεια στο διαδίκτυο, την ψυχαγωγία και το ψηφιακό περιεχόμενο για εκπαιδευτικούς και μορφωτικούς σκοπούς.
Τάξη Ε΄
Θεματικό Πεδίο:13
Τίτλος: «Μικροί, μεγάλοι εν δράσει για το κλίμα… που άλλαξε»
Σύντομη περιγραφή της Δράσης:
Η αλλαγή στο κλίμα σε τοπικό, αλλά και σε παγκόσμιο επίπεδο είναι, δυστυχώς, πλέον γεγονός. Καθημερινά βιώνουμε αλλαγές που μας ξενίζουν, μας δημιουργούν προβλήματα, προκαλούν καταστροφές, όπου χάνονται φυσικοί πόροι, περιουσίες και ανθρώπινες ζωές.
Τάξη: ΣΤ΄
Θεματικό Πεδίο 16: Ειρήνη, Δικαιοσύνη, Κοινωνική ισότητα και ισχυροί θεσμοί.
Ομάδα αντι-bullyng…
ΣΤ΄ Δημοτικού
- Σύντομη περιγραφή της Δράσης
Μέσα από το πεδίο αυτό οι μαθητές θα καταγράψουν περιστατικά «σχολικού εκφοβισμού» που έχουν ακούσει-έχουν δει ,έχουν βιώσει και θα προτείνουν ιδέες για τους τρόπους διαχείρισης και αναδιαμόρφωσης των σχέσεων μεταξύ των μαθητών -τριών. Θα κατανοήσουν-αναγνωρίσουν επίσης τη σημασία των κανόνων και των θεσμών όπως και τον ρόλο τους στην τάξη ,στο σχολείο και κατ’ επέκταση στον κοινωνικό περίγυρο.
Στις επιλεγμένες Δράσεις, καθώς αποτελούν μια δυναμική εκπαιδευτική διαδικασία, η επιλογή του εκπαιδευτικού υλικού θα γίνεται κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς ανάλογα με την εξέλιξη κάθε θεματικής ενότητας και ενδέχεται να υπάρξουν αναπροσαρμογές του αρχικού Προγραμματισμού.
Β. Τη συμπλήρωση του Προτύπου Ανάπτυξης Δράσεων Ενίσχυσης της Ενεργού Πολιτειότητας, σύμφωνα με υπόδειγμα του παραρτήματος της υπό στοιχεία 146472/ΓΔ4/06-12-2024 εγκυκλίου του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. με θέμα «Εφαρμογή του Προγράμματος Σπουδών «Δράσεις Ενεργού Πολίτη» στο Νηπιαγωγείο, το Δημοτικό, το Γυμνάσιο και το Λύκειο».
Γ. Τη δημιουργία ειδικού φακέλου, ο οποίος θα περιέχει υλικό των Δράσεων Ενίσχυσης της Ενεργού Πολιτειότητας που θα υλοποιούνται στο κάθε τμήμα.