Fake News: Μαθαίνοντας να ξεχωρίζουμε την αλήθεια από την παραπληροφόρηση

Με αφορμή το σεμινάριο του Goethe-Institut «Mein Handy und ich» (Το κινητό μου κι εγώ), που υλοποιήθηκε κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους 2024-2025, οι μαθητές της Ε΄ και της ΣΤ΄ τάξης του σχολείου μας συνεργάστηκαν στο μάθημα της γερμανικής γλώσσας για να εξερευνήσουν ένα πολύ επίκαιρο θέμα: τα fake news.

Το τελικό αποτέλεσμα ήταν δύο βίντεο που αποτυπώνουν πώς μπορεί η παραπληροφόρηση να επηρεάσει την καθημερινότητά μας και πώς μπορούμε να την αναγνωρίσουμε. Οι μαθητές εκφράζουν τις σκέψεις και τις ανησυχίες τους γύρω από την παραπληροφόρηση και τα ψεύτικα νέα που κυκλοφορούν καθημερινά στο διαδίκτυο.

Τα βίντεο δημιουργήθηκαν με την εφαρμογή Canva, χρησιμοποιώντας παγωμένες εικόνες των παιδιών και emojis για να φαίνονται τα συναισθήματά τους, προστατεύοντας παράλληλα τα προσωπικά τους δεδομένα. Για το σενάριο και τη δομή των βίντεο ζητήσαμε και τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης, αξιοποιώντας την ως δημιουργικό εργαλείο.

Ήταν μια ουσιαστική εμπειρία που μας βοήθησε να δούμε πιο καθαρά τον ρόλο μας ως υπεύθυνους χρήστες της τεχνολογίας — και να μάθουμε να σκεφτόμαστε λίγο πιο κριτικά πριν πατήσουμε “κοινοποίηση”.

Το σεμινάριο «Mein Handy und ich» (Το κινητό μου κι εγώ)», που υλοποιείται από το Goethe-Institut, έχει στόχο να ευαισθητοποιήσει μαθητές και εκπαιδευτικούς γύρω από ζητήματα ψηφιακού γραμματισμού και ασφάλειας στο διαδίκτυο.

https://www.canva.com/design/DAGl-lroeSo/kqSfLVyq0LioXlfAUiH_rQ/watch?utm_content=DAGl-lroeSo&utm_campaign=designshare&utm_medium=link2&utm_source=uniquelinks&utlId=h39ac78ed7c

 

https://www.canva.com/design/DAGmRywkzGg/7QMVYvcAzfXkqMzXPGu9Zg/watch?utm_content=DAGmRywkzGg&utm_campaign=designshare&utm_medium=link2&utm_source=uniquelinks&utlId=h368ee2789e

 

 

Αφήστε μια απάντηση